Princess Kpop ♥



Hey guys . haii , my full name is NurDiana Fitrah . Im 14 years old . Ohyaa , can call me YANA ^^ Welcome to my fanfic & contest/GA blog . Thanks for visitingg .
Leave Your Nice Words to me :)
Sipnopsis .
Episod 1 .
Episod 2 .
Episod 3.
                   Episod 4.
    Episod 5.
Episod 6.
Episod 7.
Basecode: SHATTEREDreams_xx
Template : Yana Nickhun
Tutorial : Han Hanan
Doodle : JeansBean
Saturday, 9 June 2012 @ 11:51
unexpected love - episod 7 :))

Assalamualaikummmm :)




Lalu Nickhun membuka surat itu dan terbaca surat yang diberii Yoona..........

 Oppa. Ini lah kali terakhir Yoona berhubung dgn oppa. Maafkan Yoona , Yoona tahu Yoona lah penyebab oppa accident. Tentang kejadian oppa dengan Jiyoung tu , Yoona faham. Yoona memang bukan untuk oppa. Yoona memang suka oppa dengan Jiyoung. So , go on k :) Yoona faham perasaan oppa. Yoona tahu perbezaan keluarga kitaa. Oppa kaya , Yoona cuma lah anak petani .Yoona tahu kita memang tak sesuai pun. Kalau nak tahu Yoona sayang sangat dengan oppa. Walaupun oppa baru saja hadir dalam hidup Yoona. Tapi Yoona taktahu kenapa Yoona sayang kat oppa :) Oppa , Yoona harap oppa dengan nuna Jiyoung bahagia. Jangan cari Yoona lagi . Annyeong ... 
Secara langsung airmata Nickhun menitik diatas kertas itu..

 ' Nickhun , kenapa menangis ni ? ' tanya Kimsung apabila tersedar anak lelakinya menangis sambil memegang satu kertas. Setelah membaca surat itu , kimsung memeluk anaknya itu seraya berkata '
 Nickhun , oppa faham perasaan kamu. Oppa pun pernah terasa kehilangan. Kalau Nickhun sayangkan Yoona , Nickhun jangan berputus asa ! Nickhun adalah seorang yg tabah. Appa kenal Nickhun , jadi kalau Nickhun rasa dia memang takdir Nickhun , Nickhun harus kejar dia ! ' Kimsung memberi kata-kata semangat pada anak lelakinya itu.

 ' Appaa . bagaimana Nickhun nak kejar dia .??? sedangkan keadaan macam ni? Nak keluar pun mesti tak boleh ! :( ' tanya Nickhun lagi. ' Nickhun ,  appa ada berita baik . Esok pagi , kamu dah boleh keluar  :) ' jawab Kimsung lalu mengukir senyuman. ' yekeee ? Esok pagi , Khun akan terus ke rumah Yoona . boleh ? ' tanya Nickhun lagi . ' mestilahh . Appa takkan melarang kamu lah. ' jelas Kimsung lagi.

Di rumah Yoona pula ...........

 ' Yoonaaa . kenapa Yoona nangis ni ?? ' tanya Ji min . ' Eommaaaaa !! :(  ' jerit Yoona lalu memeluk ibunyaa itu. ' Yoonaa? kenapaaa ni ? ceritaaa cepat . ' tanya Ji Min lagi. lalu Yoona menceritakan segalanya pada eommanya .

 ' Yoona , kenapaa Yoona buat macam tu ? Maybe dia takde niat nak buat camtu ?Atau Yoona salah fahammm ? ' tanya Ji Min . ' Eommmmmaa . Yoonaa tak tahu apa nak dibuat dah ... Eommaa , Yoona hanyalah anak petani je. Dia anak orang kaya. Yoona tak sesuai untuk dia .....eommaa , kenapa Yoona dilahirkan ? Yoona jahat , Yoona kejam ! Yoona tak sanggup hadapi ni lagi.. ' jawab Yoona lagi.

 ' Yoona , jgn kata camtu ...  sebenarnya eomma ada rahsia .. Dari kecil lagi eomma simpan rahsia ni .. ' jelas Ji min seolah2 benda itu sangat penting. ' apa dia eomma ? :( ' tanya Yoona pelik. ' hmmm , sebenarnya kamu anak angkat eomma je ... Ibubapa kamu berada di oversea .. Kamu adalah anak orang kaya .Ibubapa kamu terpaksa tinggalkan kamu atas sebab-2 penting.  Semalam , ibubapa kamu datang untuk mengambil kamu semula ..tapi kamu tiada . Jadi , mereka akan datang pada petang nanti untuk mengambil kamu. Jadi , kalau kamu rasa kamu taknak menghadap Nickhun lagi. eomma rasa kamu patut ikut ibubapa kamu . ' jelas Ji Min .

 'Betul ke ?????  Tapiii ............... eomma sapa nak jaga ? Yoona taknak tinggalkan eomma. Hmm , Yoona keliruuu :( ' jawab Yoona seolah-2 itu hanyalah mimpi. ' Yoona , betul .. Yoona janganlah risaukan eomma. Mereka dah tak tinggal di oversea. Mereka tinggal berdekatan kawasan sini juga ... jadi , Yoona boleh lah melawat eomma .Kesian lah sikit dengan eomma dgn appa kamu . mereka rinduuu sangat dengan Yoona. Jadi , sekarang Yoona pergilah bersiap ya .. jangan risau :) ' jelas Ji Min senang hati . ' tapi ..... Yoona dah biasa tinggal disini . Kalau Yoona terpaksa pindah , eomma jangan bagitahu Nickhun ya dimana Yoona berada ? ' jelas Yoona pinta.

 ' Oh , baiklah. Kamu takmahu beritahu Jiyeon ke ? ' tanya Ji Min lagi. Takpe , nanti bila eomma dan appa dah ambil . Yoona akan singgah bertemu Jiyeon .

Pada petang nya ..........

 Annyeong hasayo .. , kedengaran orang daripada luar . Lalu , Yoona membuka pintu . ' ehhh , pakcik  dan makcik cari siapa ? ' tanya Yoona  bingung kerana Yoona tidak pernah cam muka ibu dan bapanya. ' Yoonaaa??? ' tanya Yuuki  . ' Yah . ' jawab Yoona spontan tanpa mengesyaki sebarang kemungkinan.

 ' Yooonaa ! Eommaa rindukan kamu !! ' jelas Yuuki   lalu memeluk anak gadisnya itu dengan erat.  'eommmmaaa ??? ' tanya Yoona. ' Yah , mianhae . Eomma takde niat nak tinggalkan Yoona pada masa dulu .... eomma terpaksa.. ' jelas Yuuki  lagi. ' Eommmaaa , cantiknyaa eomma. masuklah .. Eommaa Ji Min! Eomma dan appa datang ... ' jerit Yoona gembira.

 ' ehhh , Yuuki ? Daesang ? Jemputlah masuk.. mianhae, rumah buruk je... ' jelas Ji Min. ' eh takpee. Gomawo .. sebab jaga anak saya selama ni... gomawooo. Taktahu nak balas ape dah .. Makcik dah jaga anak saya dengan baik sekali .. ' jelas Yuuki. ' eomma ...boleh tak nanti melawat eomma Ji Min kat sini ? ' tanya Yoona.   ' mestilah boleh .... hari-2 pun takpe .. ' jelas Yuuki .

Beberapa minit  kemudian .....

 ' Okeyyy lah makcik , saya tak boleh lama.Banyak benda nak kemas kat rumah tu .. ade masa datang lah rumah ya ? Terima kasih atas segalanya .. ' jelas Yuuki terhutang budi . ' ehh takpe . Yoona , jaga diri baik-baik ya ?? ' ucap Ji Min lalu mengalirkan airmata dan memeluk anak angkatnya itu. ' ehh eommaa. jangan lah nangiss . Kalau oppa Nickhun datang kata kat dia , Yoona sayang sangat dengan dia dan cakap kat dia .. jangan pernah cari Yoona lagi , bahagikan nuna Jiyoung.... annyeong eommmaaa :( ' ucapan terakhir daripada Yoona lalu meninggalkan rumah Jimin.

Di dalam kereta ..........

 ' Eommaa .... boleh tak berhenti kat depan sana tu ? ' tanya Yoona . ' Nak buat apa ? ' tanya Yuuki lagi. ' Nak jumpa Jiyeon, kawan baik Yoona dari kecik lagi ... ' jelas Yoona . ' ohhh , pergilahh :) ' jawab Yuuki lagi.

 ' Jiyeeeeoooonn ! Rinduu kau :( Jiyeonnn , mianhae.. Aku bukan nak tinggalkan kau.. Aku terpaksa ni :'/ ' sergah Yoona ke Jiyeon lalu mengalirkan airmata . ' Kenapaa Yoonaa ? Cantik nyaaa , nak pergi mana ? Aku pun rindu kau , Yoonaa. ' tanya Jiyeon terpinga-pinga. ' Akuu tepaksa ikut eomma appa kandung aku ... Pindah lah maksudnya :3 Tapi jangan risau .. Yoona pindah tak lah jauh... Negeri ni jugak . Maafkan Yoonaaa .. Selebihnyaa Jiyeon tanya eommma Ji Min k ? Yoona tak boleh lama .. Annnyeongg. Yoonaa sayang Jiyeon ! Ada masa Yoona datang sini lagi ..Sarangahe ! ' jerit Yoona lalu meninggalkan rakan sepermainannya yang terpinga-pinga itu .

Keesokkan harinya ..............

 ' Annyeong , ! ' terdengar suara yang biasa didengari Ji Min . Eh , suaranya macam Nickhun ? Alamak , habislah kalau camni .... berkata Ji Min didalam hati . ' ehh , Nickhunnn ? Masuklah . ' pelawa Ji Min, memang betul sangkaannya ! ' eh ,takpelahh makcik.  Nak tanyaa , Yoona mana ? ;3 ' tanya Nickhun acuh tak acuh.

 ' hmmm ? Maafkan makcik , makcik tak bagitahu ... Yoona dah pindah semalam ... ' jawab Ji Min bersalah. ' Haaa ?? semua salah Nickhun !! semua salah saya makcik...dia pindah manaa ?? ' jawab Nickhun menyesal . ' Nickhun, maafkan makcik. Makcik tak tahu ..tapi ,  Yoona ada pesanan terakhir. Dia sayang sangat Nickhun , jangan pernah cari dia lagi dan bahagikan lah Jiyoung .. itulah pesanan dia untuk kamu.. Makcik rasa , kamu patut lupakan dia .. Dia kecewa sangat dengan kamu . ' jelas Ji Min lagi yang turut kecewa dengan Nickhun .

 ' Makcik , makcik tahu takk . Jiyoung sabotaj saya ! Dia tahu yang Yoona akan datang kat hospital haritu. Dia saja jatuh kat atas badan saya.... Tapi saya tak cintakan Jiyoung . ' jelas Nickhun berterus terang. ' Nickhun , bukannya makcik taknak Nickhun dekat dgn Yoona. Tapi , dia taknak Nickhun ganggu hidup dia lagi ... Mianhae.. ' jawab Ji Min.

 ' Hmmm , baiklah makcik. Saya akan cuba lupakan dia... Kalau dia melawat makcik , cakap dia .. Nickhun sayaaa sangat kat dia . Walaupun , dia baru je hadir dalam hidup saya. Makcik. Nickhun balik dulu ya ... Annyeong ... ' jelas Nickhun lalu melangkah tidak bermaya.


 ' Hmphhh . Kesian betullah tengok mereka berdua ni ..... Teringat macam aku dulu ... Cinta yang terpisah . Hm , apa boleh buat . Harap , Yoona dgn Khun dapat berjumpa semula suatu hari nanti :) ' Bermonolog Ji Min sendirian .

Beberapa tahun kemudian ........

 ' Yooona? Kamu dah habis sekolah. Jadi , eomma nak kamu jadi pengurus syarikat appa ok ? Dan , malam ni ,sahabat appa daripada luar negara mahu datang makan malam. Jadi , Yoona bersiap-siap dengan pakaian yang cantik ya ? Anak dia hensem tau , baik lagi tu , hihi  :) ' usik Yuuki. ' Eh eomma ni .. ade pulak nak jodoh-2 kan macam tu.. Yoona tak terbuka hati lagi lah dengan lelaki lain .. Oh pasal syarikat tu , okey :) Yoona akan buat yang terbaik ! ' jelas Yoona . ' Ohyea , gaun yang eomma beli tu pakai malam ni ya ? Makcik Chio dah sediakan atas katil . Dan , kamu boleh pergi ke pejabat mulai esok dengan appa. ok ? ' tanya Yuuki. ' ok eommma :) ' jawab Yoona.

Pada waktu malamnya .........

 ' Annyeongg ... ' terdengar ketukan daripada luar rumah. ' Oh yea . Tuan puan , masuklah :) ' jelas Chio . ' eh , Jong Yun , Nana . Jemput duduk :) Saya panggilkan anak gadis saya duluu ya? ' jelas  Daesang. ' Oh ya . ' jawab Jong Yun ringkas.

 ' Yooonaa ? Mari turun .. tetamu dah sampai :) ' jelas Jong Yun . ' Ouh appaa ;) Cantik tak ? ' tanya Yoona . ' Hmm , comel anak appa ni :) Dah mari turun . ' gesa Daesang tanpa melengahkan masa. ' Oh kay appa. ' jawab Yoona.

 ' Annyeong pakcik , makcik ;) ' ucap Yoona lalu menundukkan sebagai tanda hormat . ' Yoona ya ? Cantik anak gadis awak , Daesang. Bolehlah jodohkan dengan Kwang Min . hihi ' usik Jong Yun . Yoona hanya mampu tersenyum. ' ehhh Kwang Min , kamu macam mana sekolah? Okey ? ' tanya Yuuki . ' Ouh , okey je. Dah habis ni , taktahu lagi nak kerja apa . ' jelas Kwang Min sambil melirik mata kearah Yoona. ' comel juga gadis ni ... Nampak macam ikhlas dan baik :) Memang sesuai untuk aku .. ' berangan Kwang Min dalam hati . ' apehal lah pulak mamat ni pandang semacam? Ada cacat cela ke ? Tapi ..... kenapa aku rasa dia ni comel sangat? ' bermonolog juga Yoona dalam hati.

 ' Ohh yeke . Hm , kamu boleh kerja di pejabat pakcik dengan Yoona. Yoona start kerja esok :) Nak ? ' tanya Daesang menawarkan kerja . ' Eh , tak pe ke Daesang ? ' tanya Jong Hyun . ' Ehh , mestilahh ;) awak sahabat sayaa . Jadi , mesti lah boleh. Boleh jadi teman Yoona . ' jelas Daesang . ' Aduh ! Dengan Kwang Min ke ? Alahaiii . Jangan lah pisang berbuah dua kali :3 ' bermonolog Yoona mengingatkan kejadian beberapa tahun lepas. ' ohh kalau camtuu okey lah. Gomawo :) ' jelas Kwang Min.

Beberapa jam kemudian .............

 ' Okeyyy lah Daesang ! Saya harus pulang ke rumah dahulu. Rumah saya tu lama dah tak melawat. Belum dikemas lagi tu . Esok Kwang Min dah boleh mula kerja ? ' tanya Jong Hyun. ' Ouhh boleh boleh :) Ohh ok ! Terima kasih kerana sudi melawat kesini ya . ' jelas Daesang lalu memeluk sahabatnya . ' Pakcik , boleh ke saya pergi pejabat esok bersama-sama Yoona? Biar saya ambil dia . ' tanya Kwang Min tanpa segan silu. ' Tapi appaa.... esok eomma kata kena pergi dgn appa ?' tanya Yoona mengelak. ' eh takpe ;) Yoona pergilah dengan Kwang Min. Appa kena pergi awal sikit esok. Ada urusan ' jelas Daesang. ' Oh okey. ' jawab Yoona acuh tak acuh.

Keesokkan harinya ........

 ' Annyeongg !! ' jerit Kwang Min yang tidak segan itu. ' Eh, oppa. Tak boleh lambat lagi ke ? ' tanya Yoona memperli . ' Mianhae nuna . Tadi , kawan saya T.O.P singgah kerumah kerana sudah lama tidak ke rumah . Dah lah Yoona. Mari pergi. ' jawab Kwang Min memberi alasan . ' Hmm , okeyyy lah . Jomm . Tapi......... kenapa naik motor ??? ' tanya Yoona kebingungan . ' Mianhae sekali lagi. Kereta oppa masuk bengkel . Mianhae. Dah lah tuuu , jangan banyak leter . Mari pergi , nanti lewat ' jelas Kwang Min lalu menarik Yoona . ' Yaaa !! ' jerit Yoona bengang.

Sesampainyaa di pejabat ....

 ' Haa , lambatnya ? Kamu berdua ni . Pergi dating dulu ke ?' tanya seorang gadis yang comel dan berkulit putih yang tidak dikenali mereka berdua. ' Mianhae. Nuna sape ya ??' tanya Yoona kebingungan . ' Ohh , tuan Daesang tidak ceritakan saya kepada awak berdua ? Nama saya Sulli. Saya pelatih kamu , saya adalah pelatih untuk orang baru. Annyeong ! :) ' jelas Sulli panjang lebar lalu melemparkan senyuman yang manis.

  ' Ouh , mianhae. Appa tak cerita ape ape pun. Annyeong :) ' jelas Yoona. ' Eh , sebelah Yoona ni sape eh ?? Boleh berkenalan ? ' tanya Sulli senyum-2 kambing. ' Ouh ya . Ini anak kawan baik appa .' belum sempat Yoona terangkan Kwang Min menyampuk . ' Annyeong ! Nama saya Kwang Min. Saya teman lelaki Yoona . Okeylah , kami masuk dulu nak jumpa pakcik Daesang ;) 'jelas Kwang Min terus menarik tangan Yoona , menipu lalu meninggalkan Sulli dengan alasan berjumpa dengan Daesang .

 ' Yaaaaa !! Oppa ! Kenapa oppa cakap cmtu ??? Saya bukan girlfriend oppa ! ' tanya Yoona geram . ' Mianhaee !! Mianhae !! Oppa tak suka perangai gedik dia tu. Yoona tak nampak ke ?? Ish , oppa tak suka lah.. Dah , jom jumpa appa Yoona. ' jelas Kwang Min. ' Haaa , lambat nya ? Mana Sulli ? Dah jumpa? ; tanya Daesung. ' Hmm ,dah ! Dia ada urusan sebentar lah appa. Appaa , kita nak mulakan dengan apaa ? ' tanya Yoona. ' Hm , okey. Appa ada supriseee untuk Yoona dan Kwang Min ! ' jelas Daesung. ' Apaaa dia., appaa ?' tanya Yoona kebingungan .


p/s : Hmmmm ? Apakah suprise yang suprise sangat tuuu ? Wait for next episode yaa . Annyeongg , assalamualaikum ! 


The Awesome Is Im :)


       1 comment Older Post |