Princess Kpop ♥



Hey guys . haii , my full name is NurDiana Fitrah . Im 14 years old . Ohyaa , can call me YANA ^^ Welcome to my fanfic & contest/GA blog . Thanks for visitingg .
Leave Your Nice Words to me :)
Sipnopsis .
Episod 1 .
Episod 2 .
Episod 3.
                   Episod 4.
    Episod 5.
Episod 6.
Episod 7.
Basecode: SHATTEREDreams_xx
Template : Yana Nickhun
Tutorial : Han Hanan
Doodle : JeansBean
Tuesday 25 October 2011 @ 09:41
Cinta Coklat #episod 16

Assalamualaikum readers ♥ 




  HAHA , dah lama save at drafts post nih . saja buat org tunggu lama :pp


urm , sebenarnya Puan Nida sudah lama menghidap penyakit ... barah otak . Sebenarnya dah lama Puan Nida menghidapi penyakit ini cuma dia mahu saya merahsiakannya . tapi , semua nih tidak dapat dibendung . Puan Nida perlu dibedah secepat yang mungkin . tetapi , harga kos nya sangat lah mahal kerana amat sukar untuk menyembuhkan penyakit ini . ' jelas Doktor . 


 ' Doktor , boleh tak keluarkan saya dari wad ini ? saya nak bekerja supaya boleh biayai pembedahan mama .... ' Ienaz menjawab sambil keluar dengan terkejut dan menangis nangis . ' sabar .. kamu belum sembuh dan kritikal saat ini .. jadi , awak perlukan penderma .... ' terang doktor . ' Biar saya , doktor ! Darah saya sama dengan dia . ' jawab Harris yang tetiba datang . ' ehh ? Harris ! kenapa di sini ? mana tahu darah awak same dgn Ienaz ? ' tanya Yana kehairanan . ' urm , tak ingat ke ? darah saya kan sama dengan Arwah Aina ? so , mmg sama lah kan ... biar saya dermaa .... ' terang Sharil selebarnya . 


 ' urmm , yeke Harrisss ? ' tanya Ienaz sayu .. ' Harris , betul ke ? kalau camtuh pergi lah ikut doktor . ' jawab Yana kegembiraan . ' urm , terima kasih Harris ..... ' jawab Ienaz . ' Harris , meh ikut saya . ' tegas doktor itu .


Tidak lama kemudian .....


 ' urm , Alhamdulillahh ... Ienaz dan Harris  sudah stabil . Ienaz sedang bersembang di wad dengan Harris . jadi , kamu se ua boleh melawat Ienaz . esok hari dia sudah boleh dibawa pulang . ' terang Doktor . ' Alhamdulillahhh ! ' jerit mereka .


Di dalam wad .....


 ' Ienazz ...... ' belum sempat Yana menyatakan kegembiraanya ... ' Hey ! Harriss .... apa awak buat dengan Ienaz nih ? berpegangan tangan lagi ....... sampai hati ... ' sambil meninggalkan Ienaz dan Harris . ' Ehh , Yanaaa !! ' sambil mengejar Yana yg sudah salah faham itu .


 ' Yana , dengar penjelasan saya nih duluuu ... ' terang Harris lelah . ' saya taknak dengar lagi . pergi lah dgn Ienaz tu !! ' jerit Yana . ' sabar , awak dah salah faham ! awak mmg kuat cemburu , tadi tuh Ienaz minta saya tgk kan tangan dia yang baru dicucuk jarum saja . bukan apa , dia takut dgn jarum ... kalau tak nak percaya ... abaikan lah semua penjelasan saya .. ' terang Harris hampa . Baru sahaja Harris selangkah ke depan Yana kembali bersuara ...


 ' Harris .... betul ke ? kalau itulah kebenarannya ... maafkan saya sebab bersangka buruk . itu semua sebab saya sayanggggkan awak .kita dah nak bertunang , saya takut akan kehilangan awak yg dicintai . maafkan sayaa .. ' terang Yana meminta maaf . ' urmm  , takpe .. saya maafkan . ' jawab Harris . 


Di dalam wad ....


 ' Yanaaaa ,saya nak minta maaf ! awak sudah salah faham . ' jelas Ienaz . ' takpe , saya jer yang salah sebab salah sangka ... sorryy ' jawab Yana . ' urmm , Yana ... sayaa ... nak keluar dari sinii ! saya nak cari kerja untuk biayai pembedahan mama sayaa ... tolongg ? ' rayu Ienaz . ' sabar , doktor kata esok Ienaz dah boleh balik ... ' terang Yana . ' Alhamdulillahh ... ' jawab Ienaz .


Sedang mereka berbual ....


 ' Ienaz , sekarang kamu sudah stabil . jadi , petang nanti awak dah boleh balik yaaa ' terang doktor . ' Yayyyyyy ! ' jerit Ienaz tampak gembiraa . 


Pada waktu petang ....


 ' Alhamdulillahh , saya dah boleh pulang ... nnty saya boleh mencari kerja . ' jawab Ienaz gembira . ' ehh , tapi ..... Ienaz takpayah lahh cri kerja ... biar mama yang kerja , mama cari duit . ' celah Puan Nida yang duduk di kerusi roda dan ditolak Puan Riska . ' betul tuh , kamu takyah susah susah cari kerja sebab suami makcik kata ada ruangan kosong di pejabat . Jadi , kamu berdua boleh bekerja di sana . ' terang Puan Riska dan Puan Nida sepakat . ' hahh ? yeke mama ?? yayy !! ' jerit Yana kegembiraan . ' ehh , jom lah .. Ienaz tak sabar nak balik ... tapi , takkan nak tinggalkan mama sorang sorang ?? ' tanya Ienaz . ' urmm , biar saya jaga mama kamu . kamu bergilah berehat ya ? ' jawab Nazihah mencelah . ' urm , yeke ? terima kasih banyak banyak ' jawab Yana . 


Sesampai sahaja di rumah ....


 ' Hai Ienaz ......




p/s : sapa yang sapa HAI tu ? hahhhh , tungguuuuu . kbyee :))


The Awesome Is Im :)


       0 comment Older Post | Newer Posts